Top

Homeworkout. Piąteczek biegaczy

KS Staszewscy / Blog  / Homeworkout. Piąteczek biegaczy

Homeworkout. Piąteczek biegaczy

Obiecałem sobie, że nie użyję dziś słowa na Ł. I opowiem Wam o pewnej skrywanej przez ostatnie trzy tygodnie tajemnicy.

Pisałem, że odłożyłem treningi. Tak, od 1 stycznia nie biegałem, nawet na ostatnim Treningu Wspólnym jak mieliśmy przetruchtać ze stadionu na Koncertowej na Kopę Cwila (jakieś 600 m), to grupę prowadziła Moja Sportowa Żona, a ja doszedłem. Ocobiegatu byłby zadowolony. Tylko nikt nie chce powiedzieć, gdzie jest Ocobiegatu.

Nie biegam teraz naprawdę. Ale trenuję. Cztery jednostki treningowe w tygodniu. Homeworkout. Nie wiem, czy jest takie słowo w języku angielskim, ale jeśli nie ma, to trzeba je stworzyć. Skrzyżowanie homeworku z workoutem.

Nie lubię żelaznej siłowni. Wolę domową – z ciężarem własnego ciała lub prostym sprzętem. Ale póki biegałem, to sam bojkotowałem swoje mądrości w tej sprawie.

Perspektywa zostania bez żadnego reżimu treningowego, mojej podstawowej struktury życiowej, spowodowała, że postanowiłem na serio wziąć się za homeworkout. Żeby nie było nieprzyjemnie to zdefiniowałem go w przyjazny sposób:

trening 20 stycznia 2

  • Cztery jednostki w tygodniu. Z założenia pn, śr, pt i sb.
  • Każda trwa 30 minut ewentualnie trochę dłużej.
  • Robię te ćwiczenia, na które mam ochotę.
  • Ale wymyślam sobie zawsze jakieś struktury.
  • Np. najpierw 100 brzuszków – po 20 powtórzeń różnych wariantów. Potem 4 razy 1 min. deski. Potem 4 serie po 40 liftów do tyłu i do boku (to ostatnie jest na zdjęciu). I czas mija, bo między ćwiczeniami siłowymi robi się długie przerwy, w których można się napić albo zrobić pół lekcji angielskiego z aplikacji.
  • Albo skupiamy się na górze – taśma thera-band (rozpiętki z przodu i z tyłu, biceps, tricpes) – sześć serii po 20 powtórzeń każdego z ćwiczeń robi cały trening.
  • W odwodzie mam jeszcze drążek, ale ostatnio mniej się lubimy.
  • To jest oczywiście zestaw na kontuzje Ł. Wszelkie kontuzje stawu kolanowego – ćwiczenia wyłącznie nie obciążające tego miejsca. Jesteście zdrowi, to hulaj dusza.

Ja jeszcze w miarę hulałem dwa tygodnie temu, jak na dolnym zdjęciu. Dziś – po powrocie do domu – były rozpiętki z taśmą, ale na siedząco. Zresztą górę będę sobie teraz nieźle wzmacniał – o kulach.

Udało się nie napisać słowa na Ł. Ale wróci w przyszłym tygodniu, bo będzie co pokazać.

trening 20 stycznia 1

Wojciech Staszewski

Komentarze:

  • pc
    21 stycznia 2017 at 02:06

    To co na zdjęciu czyli podnoszenie bokiem nogi leżąc na boku(tak jak tu leżąc na zdrowej nodze i potem na drugim boku “spod” zdrowej) to akurat zadane mi ćwiczenie juz na 2dzien po szyciu ł. wiec można robic i jest to nawet wskazane:)

  • Staszewski
    22 stycznia 2017 at 10:46

    Przemek, rehabilitację mam dopiero we wtorek. Na razie lekarz kazał tylko izometrycznie wbijać pośladek i piętę w materac. Ale chyba spróbuję w takim razie samowolnie tych liftów na boku. Dzięki za podpowiedź

  • MartaChN
    22 stycznia 2017 at 21:25

    powodzenia i nie niech Cię nie kusi forsowanie nadto czego nie trzeba… ps. przeczytałam wreszcie opis do bloga – a więc grywasz wieczorami na pianinie! pozdrawy zatem dla dzielnych sąsiadów!

  • yogalover
    22 stycznia 2017 at 22:51

    Powodzenia! 😀
    Pytanie trochę z innej beczki – poszukuję dobrej maty do ćwiczeń, czy mogę zapytać jakiej firmy jest Wasza? 😀

  • yogalover
    23 stycznia 2017 at 23:56

    dzięki za info o macie! poszukam

Dodaj komentarz

staszewskibiega_ksstaszewscy
167
 Zdjęcia
449
 ludzie
563
 Następujący
Podaruj bliskim BIEGANIE 🏃🏼‍♀️🏃🏻🎁🌲 Kliknij i będziesz mieć super prezent do wydrukowania w kilkadziesiąt minut 👍📲❤️ https://ksstaszewscy.pl/bon-prezentowy-na-bieganie/ #bieganie #podchoinka #bonprezentowy #voucher #nowapasja #zmianaFinisz dzisiejszej 10do10 czyli treningowego wyścigu na 10 km do wspólnej mety w Lesie Kabackim. Wyniki za pół godziny na KS Staszewscy - Trenuj Bieganie na FB. Dzięki za wspólne emocje 😃 #ksstaszewscy #10do10 #laskabacki #powitaniezimyStartowaliśmy w pierwszym, premierowym parkrunie Warszawa Pole Mokotowskie (każda sobota 9.00). Szybka piątka. Przynajmniej dla naszej Podopiecznej Iwony (górne zdjęcia), która pobiegła ok. 22:30 i wyprzedziła trenerkę Kingę (która robiła trening progowy). Eliza (dolne foto) - trening easy. A trener Wojtek - trening porażki na początek sezonu, nie byłem nawet w dwudziestce. Tak się zaczyna praca pod wiosenne medale 👍 #parkrunpolemokotowskie #ksstaszewscy #staszewskibiega #odfakapudosukcesuOdkrycie tygodnia: woda z cytryną jest pyszna. Trzeba tylko odstawić cukier i za jakiś czas woda z cytryną przestaje być kwaśna, staje się pachnąca, aromatyczna, lemoniadowa. Towarzyszy mi dziś w pracy i czuję, że zaproszę ją na stałe do swojego życia 💻🏃🏻📲😀👍Tak było w marcu’18 na mini-obozie biegowym. Uwielbiam to zdjęcie, my styrani podbiegami w brei, krajobraz polodowcowy. Tak będzie pewnie na mini-obozie w marcu’19. 🏃🏼‍♀️Zapisy otwarte: https://ksstaszewscy.pl/mini-oboz-2018/ 🏃🏼‍♀️A tu krótka literatura na blogu: https://ksstaszewscy.pl/mini-oboz-bedzie-w-marcu/ 🏃🏼‍♀️A kto powiedział, ze przy minus 5 nie jeździ się na rowerze? Na pewno Mały Yoda o tym nie słyszał. #mroz #rower #hardcoreowychlopczykMój syn ma na imię Yoda. Drugie imię. Jak to się stało, co na to Rada Języka Polskiego, a co USC - na blogu: https://ksstaszewscy.pl/maly-yoda-z-warszawy/ #staszewskibiega #ksstaszewscy #malyyoda #wyroznijsieDzisiejszy #parkrunursynów w obiektywie wolontariusza 😎 Na ostatnim zdjęciu asystent 😘 wsiada na rower 👍I ❤️ Veturilo. Roztrenowanie w drodze do pracy: #rowermiejski #warszawa #skarpawarszawska #przyrodawmiescie #ksstaszewscy